Consultanta Clienti
0730-950781
 
Abonare Newsletter
Buletin Informativ Electronic -
Cele mai noi oferte, reduceri de pret si informatii din asigurari.
 
www.asigurari-sanatate.ro
Erori Bonus Malus pe polita RCA


Odata cu introducerea sistemului bonus malus, au aparut ca in orice sistem nou diferite probleme. Exista companii care nu au inca un sistem propriu bine pus la punct si pot aparea probleme ca de exemplu prezentarea unei clase de bonus-malus gresite.

In urmatoarele randuri va vom prezenta un caz concret la rugamintea unui vizitator care ne-a contactat pentru informatii.


Descrierea cazului.

Domnul G.H. ne-a contactat pentru a afla daca clasa bonus malus inscrisa pe polita nou contractata este cea corecta.

Cautand pe site-ul nostru informatii referitoare la sistemul bonus-malus RCA, domnul G.H. a aflat ca pentru fiecare "perioada de bonusare" adica 6 luni, daca soferul nu a provocat nici un accident va primi la contractarea urmatoarei polite RCA un punct bonus. In alte cuvinte daca pe polita curenta este inscrisa clasa B/M: B1, daca nu ati avut daune pe polita RCA la urmatoarea polita veti primi clasa B/M: B2.

Uitandu-se pe polita RCA pe care a cumparat-o de curand, a observat ca la clasa B/M era trecut B1, iar pe polita anterioara, cea expirata, era tot B1. Astfel a sunat la redactia site-ului Asigurari-Sanatate.ro pentru informatii suplimentare si ajutor.

Procedurile prin care am trecut pana la solutionarea problemei:

1. Premisa

Dl. G.H. , Persoana fizica, proprietar/utilizator autoturism Opel Astra , 1600 cm3
1. Polita nou contractata :
Polita de asigurare la societatea de asigurari X
emisa la data de: 5 oct 2010
Valabil intre: 06 oct 2010- 05 apr 2011
Clasa B/M : B1
Prima de asigurare: 284,30
2. Polita anterioara :
Polita de asigurare anterioara contractata la societatea de asigurari Y emisa la data de: 05 apr 2010
Valabil intre: 02 apr 2010- 01 oct 2010
Clasa B/M : B1
Prima de asigurare:295,63

Imagine 1 - polita noua

Imagine 2 - polita anterioara

Prima polita de asigurare, la compania Y cu valabilitate de 6 luni, avea inscrisa clasa B/M: B1. In mod normal daca soferul nu a avut nici o dauna in anul precedent, polita urmatoare, cea de la asiguratorul X ar trebui sa aiba inscrisa clasa B/M: B2, dar in cazul clientului nostru este trecut tot B1.

2. Pierderi provocate de aceasta eroare

A. Problema este in acest caz, reducerea de 5% din suma platita pentru polita, pe care o primeste orice sofer care nu provoaca daune si trece dintr-o categorie de bonus in alta. Problema si mai mare este ca acest bonus de 5% se adauga intr-un fel la toate politele viitoare.

Astfel acesti 5% care nu au fost acordati azi, vor trebui adaugati la toate politele RCA care vor fi incheiate de persoana in cauza in viitor (atentie: sistemul bonus malus este legat de sofer si de autovehiculul folosit, astfel daca vindeti masina nu vi se va sterge istoricul bonus malus ci la urmatoarea masina veti continua cu bonus-malusul de pe ultima polita cumparata). Astfel pierderea financiara nu este doar de 14,2 ron care reprezinta 5% din polita curenta ci acest procent luat din fiecare polita de asigurare de acum incolo, si se poate ridica la sute de ron in cativa ani.

B. A doua problema va aparea in cazul in care, domnul G.H. va avea un accident din vina sa si daunele vor fi platite folosind RCA-ul acestuia. Automat va primi o penalizare B/M si de la categoria B1 va ajunge pe urmatoarea polita la: M3 ceea ce inseamna ca polita va costa cu 20% mai mult decat pretul de baza. Daca ar fi primit B2, asa cum ar fi trebuit, in cazul unei daune ar fi primit penalizare B/M ajungand la M2 ceea ce inseamna doar cu 10% mai mult decat pretul de baza.

b1----------1 dauna--------------------m3
m3 inseamna majorare de pret 120% fata de prima de baza ( adica +20% fata de b0 si +25% fata de b1-cat avem inscris in polita)

b2---------1 dauna---------------------m2
m2 inseamna majorare de pret 110% fata de prima de baza ( adica +10% fata de B0 si + 20% fata de b2 cat avem inscris in polita)

Intre primul caz (polita completata gresit cu B1) si al doilea caz (polita completata corect cu B2) avem o diferenta de pret de +5% .

3. Pasi parcursi spre solutionarea problemei

Pasul 1

Observand aceasta neregula am sfatuit domnul G.H. sa contacteze intai persoana (agent/broker de asigurare) de la care a cumparat polita RCA. Aceasta persoana l-a contrazis, spunand ca polita este in regula si campurile Bonus-Malus de pe polita de asigurare RCA sunt completate automat atunci cand sunt introduse datele soferului si ale vehiculului in sistemul asiguratorului. (clasa de bonus malus si daunele provocate in ultimul an sunt preluate automat de catre sistemul asiguratorului din Baza de date CEDAM al CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor- cei care supravegheaza practic asiguratorii) dar se pare ca pot exista erori in sistemul intern al asiguratorilor, afisand date gresite)

Pasul 2

Constienti fiind de greseala din sistem si pornind cu gandul ca nimeni nu trebuie sa fie neindreptatit din cauza unei astfel de erori, echipa asigurari-sanatate.ro a sunat la numarul de contact CSA tel: 021.316.78.80 , si a explicat situatia in care se afla domnul G.H.. Reprezentantul CSA ne-a spus ca in mod clar ar trebui sa se afle in clasa de bonusare B2 si ca este posibil ca societatea de asigurare sa aiba o eroare in sistem. In acest caz trebuie trimisa o sesizare companiei de asigurare la care am observat greseala.

Pasul 3

Drept urmare, am indrumat domnul G.H. pe pagina web a asiguratorului respectiv si l-am ajutat sa completeze o reclamatie privitoare la situatia sa.

Cu acordul domnului G.H, va prezentam reclamatia trimisa de dansul companiei de asigurari, model pe care il puteti folosi in cazuri asemanatoare.

Buna ziua,

Ma numesc G.H, si am cumparat o polita de asigurare la compania dumneavoastra X, orasul .... , sucursala/agentia.... Detin un autoturism marca Opel Astra cu numar inmatriculare XX-00-XXX . Polita a fost emisa la data de : ........... cu valabilitate intre ... si... . Clasa B/M inscrisa in polita: B1 .

Polita de asigurare RCA anterioara a fost cumparata de la compania Y ,orasul ... , sucursala/agentia..., Polita emisa la data de , cu valabilitate intre: ...si... . Clasa B/M inscrisa in polita: B1.

Avand in vedere ca nu am avut nici o dauna in ultimele 12 luni, ar fi trebuit ca pe noua polita sa fie trecuta clasa B2. Am sunat la CSA si un reprezentant al acestora mi-a confirmat acest lucru, spunand ca in situatia mea ar trebui ca pe polita nou cumparata sa apara clasa B2 si ca trebuie sa ma adresez companiei dumneavoastra pentru a corecta acest lucru.

Va rog sa analizati aceasta chestiune cat mai curand si astept raspunsul dumneavoastra in legatura cu solutionarea problemei mele.

Cu stima

G.H
Adresa e-mail
Telefon:

4. Solutionare

In 2 zile de la trimiterea formularului, domnul G.H a primit un telefon de la sediul central al asiguratorului si i s-a cerut sa trimita prin fax sau e-mail o copie a politei de asigurare anterioare, cea de la compania Y , pentru verificarea clasei de B/M. A fost trimisa aceasta copie, iar a doua zi a primit un telefon de la compania de asigurari prin care acestia ii comunicau ca s-a remediat greseala si ca poate merge la sucursala de unde a cumparat polita RCA pentru a i-se returna banii platiti in plus, adica acei 5% ce corespund diferentei intre B1si B2.



Concluzie

Acesta a fost un caz fericit, cand persoana in cauza si-a dat seama de neregula de pe polita si fiind informat, a actionat pentru remedierea situatiei.

Exista insa multi care nu stiu si nu isi dau seama de astfel de erori si raman pagubiti pentru ca nu ii va informa nimeni. Nu este vorba de incercarea companiilor de asigurari sa pacaleasca lumea, ci mai degraba de erori intr-un sistem nou, care a fost construit de oameni care la randul lor pot gresi. Nu putem acuza companiile de asigurari decat ca nu conduc campanii destul de ample de informare a clientilor.

Daca constatati cumva nereguli pe polita dvs. de asigurare, daca nu sunteti siguri de ceva in legatura cu aceasta polita, fie in legatura cu clasele bonus-malus ori altceva, nu ezitati sa ne contactati. Niciodata nu se stie cu ce va putem ajuta. Informatiile si asistenta oferita de noi sunt gratuite, puteti sa ne scrieti la pagina de contact .